miercuri, 12 decembrie 2007

Clonarea unui hard-disk

Am instalat Windows Xp si openSuse pe un sistem, le-am configurat si am inceput sa gasim solutii de clonare. Am inceput cu mult laudatele Norton Ghost si PowerQuest (nu mai stiu cum) . Clonau corect partitiile, dar nu reuseau sa cloneze si MBR. Sau il clonau, dar sistemul destinatie nu mai buta.
Pana la urma, solutia a fost dd, pe care l-am folosit in felul urmator:
hard-discul sursa a fost instalat Primary Master, deci hda
hard-discul destinatie a fost instalat Secondary Master , deci hdc
cd-romul a fost instalat Secondary Slave
Pentru clonare am folosit un live CD, de exemplu TRK , dar orice live CD poate fi folosit. Probabil ca ar merge si direct de pe sistemul instalat, dar n-am vrut sa riscam pe partitii montate.

Niciun comentariu: